Regn och rusk...

Idag har det verkligen varit ett riktigt ruskväder. Det har regnat till och från hela dagen och så har det varit så där råkallt. Har t o m behövt ta på mig en tröja inne.... *hurv*

Hade tänkt att sova länge i morse, men vaknade halv nio och var pigg som en lärka.... Har tänkt på en sak, varför vaknar alltid hundarna när man vaknar? Jag menar, jag behöver bara slå upp ögonen så vaknar Java och kommer och kikar till en. Jag har ju inte ens rört mig.. Hur vet dom liksom? Rör man sig på ett särskilt sätt precis innan man vaknar eller vad? Skumt fenomen är det iaf. Någon som håller med mig eller som kanske har svar på mina frågor???

Hur som, så klev jag upp och gav vovvarna frukost. Gick upp och la mig igen efteråt och låg och pratade en stund med frugan. Hon har varit hemma från jobbet idag med. Förkylningen gjorde ju att hon tappade rösten. Nu börjar den visserligen komma tillbaka, men jag tror att om hon hade farit på jobbet idag så hade hon nog inte haft någon röst när hon kom.

Vi satt och pratade en stund med frugans mamma och Kenneth innan dom for. Dom skulle åka till Per och vara där till på tisdag. Det gäller att dela upp sig bland barnen när dom är i stan. :o) För er som inte vet så bor dom i Skellefteå.

En 1½ timmes promenad avverkades i ett grått väder med lite dugginslag. Lagom till att vi kom till bilen så började det regna, ibland ska man ha tur.

Med tanke på det trista vädret så kände jag för att ha en riktig slappardag idag. Har legat och kollat på inspelade Grey´s anatomi hela dagen.... Vet inte hur många avsnitt som jag har avverkat, men mååååånga blev det. Jäkla bra serie det där...

Vid femtiden fick jag ett ryck och bestämde mig för att träna lite lydnad med unga fröken Accta. Vi for bort till fotbollsplan och fick hela området för oss själva. Skönt att få vara helt ensam, för just nu är det mkt som poppar i hennes lilla hjärna. Hon har otroligt lätt för att hamna "off fokus" och trots att vi var alléna där så hade hon lite svårt att koncentrera sig på vad vi skulle göra... Började med plan A men fick ganska snabbt gå över till plan B... Men efter att ha harvat på med plan B ett tag så kunde vi fortsätta lite med plan A... Kändes bra....

Känns fortfarande lite svårt att träna lydnad med en "ny hund".... Vi håller ju på att lära känna varandra och liksom "känner på varandra" en hel del.... Har väl inte riktigt fått till den där riktiga känslan än, men jag tror att den kommer så fort Accta blir tillräckligt stor och orkar fokusera till 100% på vad vi ska göra... Lydnaden avslutades med en platsliggning som jag är mkt nöjd med. Hon låg i nästan 3 minuter, visserligen glömde hon bort sig och klev upp en gång, men jag la bara om henne och så låg hon kvar. Lite ofokuserad även där, men det kommer... Men sen gjorde jag en dum grej tror jag. Efter platsliggningen så skulle vi gå till bilen och då fick hon gå lös dit. Vart lite mkt spring på henne då, så nästa gång jag ska koppla henne för att dra ner aktivitetsnivån efter platsliggningen. Ja ja, såna där små petitesser som man tänker på bara.

Kvällen avslutades i soffan och här ligger jag fortfarande. Men nu känner jag att det är dags att besöka sängen. Ska bara ställa ut soptunnan först, för imorgon bitti kommer sopbilen.

Natti natti!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback