Oskuldens tid är förbi...

I går tog Accta klivet in i vuxenvärlden.... Mattes lilla tjej har börjat löpa.

Låg i sängen och kollade på tv i går kväll och när jag skulle släcka så tittade jag ner på lakanet, blodfläckar.... Jag ropade på frugan att hon skulle komma med lite papper så jag kunde kolla om det kom från det stället som jag trodde att det hade kommit från... Och, jodå... :o) Hon verkar gå i sin mammas fotspår. Indra började också löpa när hon var lite mer än 7 månader...
Kanske det här som har varit förklaringen till att hon har varit lite skum det senaste.... Hon har varit lite harig och lite "känslig" på vissa ljud och så.... Men det är klart, det är ju inte lätt att ha mens... ;o)

Idag har det börjat en kille på jobbet som ska praktisera hos oss några veckor. Svårt att bilda sig en uppfattning om någon på bara en dag, men än så länge verkar han ok. Hade med mig vovvarna på jobbet och jag fick höra den roligaste kommentaren på länge. Han tyckte att Java såg lömsk ut och visste inte om han vågade gå in till henne i personalrummet utan att jag var med..... Ha ha ha, lilla Java som aldrig skulle göra en fluga förnär... Eller ja, en fluga kanske, men aldrig en människa..... Hon är bara inte så särskilt intresserad av främmande människor, vilket gör att hon kanske ser lite lömsk ut. Hon bara tittar på dom och svansen hänger helt neutralt ner, inget viftande eller så...
Så ja, nu med närmare eftertanke så kan jag tänka mig att det kan se ut som om hon kan vara rätt läskig, men det är hon ju inte... Hon är världens snällaste....
Men tillslut så vågade han sig in och insåg att hon inte var nått farlig. När han klappade henne så fick han iaf en liten svansviftning och öron som la sig glatt bakåt. :o)

Nä, om jag ska vara ärlig så orkar jag faktiskt inte skriva nått mer idag... Skrev ju ganska mkt igår, om man säger så.... Har nästan lite skrivkramp... ;o)

¤Om en kvinna letar efter en man är hon antingen ogift - eller också gift.¤

Kommentarer
Postat av: Qurre

Tycker vi inför max en utmaning per hund och vecka ; )) Har iallafall varit duktig och gjort den ena. Den andra var ju hur lång som helst...

2007-10-31 @ 17:15:31
Postat av: Christine

Halloj
Min utmaning får anstå en liten tid.
Har mer än häcken full både på jobb och hemmavid
Puhhh, men vad gör man inte för konsten?
Ha det gott och pussa tjejerna, varav den ena blivit stor kicka ;)
Trevlig helg på er


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback