När sinnet rinner över..

Det fick Java erfara idag vad som händer då... Efter promenaden så skulle vi träna lite lydnad... Jag och Accta gick iväg en liten bit bort och började köra lite medans Åsa och Java var kvar vid bilen... Tydligen så ska Java ha varit helt okontaktbar och hur jäkla pipig som helst. Det slutade med att Java åkte in i bilen med en duns och Åsa satte sig där fram och kikade på våran träning i stället. Jag tycker att hon gjorde helt rätt, känner man att man är på väg att tappa humöret så gör man nog mer skada i att fortsätta.
När jag kom till bilen efter träningen så satt det en mkt förvånad liten Java där i buren, precis som om hon inte riktigt hade fattat vad som hänt. Jag fick ju inte ens bita i flärpen, sa hon.... När vi kom hem så var hon jätte "sur".... Gick omkring och tittade under lugg... Ja, jag vet, dom säger ju att hundar inte kan känna såna känslor. Alltså att vara sura och så, men det verkade verkligen som hon var det. :o) Sötnos... Nåja, nu är matte och vovve vänner igen.. ;o)
Träningen för mig och Accta gick ganska bra faktiskt... Hon var något mer ofokuserad än vad hon var igår, men jag tycker ändå att hon skötte sig riktigt bra. Hon var lite orolig på platsliggningen, men denna gången så lyckades jag tima in det ganska bra med tiden hon fick ligga. Gick nog och hämtade henne i precis rätt ögonblick, innan hon började fundera på att kliva upp.

Ja, nu är det fredag igen då och veckorna bara flyger iväg... For upp till Carstedts på lunchen för vi har tyckt att det har läckt från kylaren på bilen, och jo, mkt riktigt, det var nått fel med vattenhuset, eller vad det nu hette... *suck* Kostar endast 1500 kr att laga... Vad göra.... Sen är det även dags för en sevice på den lilla blå också, men det får vi nog ta nästa månad.. Man ska ju ha råd att äta också....

Nu ska jag kolla vem som blir utröstad i Idol och sen är det sängen.. Jobbet kallar i morgon bitti..

Natti natti...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback