Nu är det helg...

Oj, vad jag har sovit i natt. Som en gris.. :o) Gick och la mig hyfsat tidigt igår, men jag låg och kikade i Brukshunden så kl hann bli midnatt innan jag släckte ändå. Jag är hopplös... Men jag fick sova till 8 i morse iaf. Gick i stort sett bara upp och serverade frukost till vovvsen och släppte ut dom i trädgården, sen fick dom gå upp i sovrummet och sova vidare med Åsa medans jag for till jobbet. Åsa jobbar nu i natt så hon skulle försöka att sova lite längre i morse.

Jobbade ensam idag, som vanligt på lördagar, och det var väldigt mkt folk. Trodde inte att det skulle bli så mkt att göra eftersom det är "mitt i månaden" och sen så har det ju inte varit det roligaste vädret ute på dagen heller. Det har snöat hela dagen. Visserligen inga mängder men ändå.

När jag kom hem från jobbet så gick Åsa och Java ut på en promenad. Accta och jag stannade hemma och var brandvakter. :o) Vi eldade i kaminen och jag vill inte lämna den ensam medans det är en brasa där, även om vi har en sk stängd kamin.
Vi passade på att träna lite skall istället. Hon är så duktig.. :o)
Sen plockade jag fram aktivitetsbollen en stund. Men jag har ju världens knäppaste vovve. Hon tror att det ska trilla ut godisar om man skäller på den. Man kan lösa alla problem med skall, tycker Accta.

När Åsa och Java kom hem så begav Accta och jag oss ut på en liten prommis i snön. Vi stannade och tränade lite lydnad nere vid snickerfabriken. Det gick jättebra men vi valde kanske inte det bästa stället. Upptäckte att det var blank is under det lilla snötäcket, så vi halkade oss igenom lydnadsträningen. Men vi klarade oss utan brutna ben iaf, alltid något. ;o)

Nu kanske jag ska ta och berätta om det här med Ö-vik och hundträning.
Vi kommer att försöka att åka ner till Ö-vik så ofta som möjligt här under vintern. Tanken är att Åsa ska få hjälp av Janne med att komma tillrätta med Javas lydnadsträning. Eller rättare sagt, komma tillrätta med Åsas lydnadsträning.
Åsa och Java har kämpat på för att komma i fas med varandra nu i snart 5 år och nu ska det göras en ordentlig satsning. Så, det var den lilla nyheten det... :o) Inte mer spännande än så.... ;o)
Imorgon åker vi ner till Ö-vik för första lydnadspasset. Det ska bli jätteroligt, hoppas bara att det inte kommer så mkt mer snö eller att det blir oväder. Det är ju ändå 10 mil enkel väg. Men E 4:an brukar dom ju ploga bra, så det ska nog ordna sig.

Men nu ska jag ta och lägga mig. Är så trött att jag nästan somnar där jag sitter.

Natti, natti på er!!

¤ De som säger att man inte kan köpa lycka för pengar, tänkte inte på hundar. ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback