Den första snön...

Vakna.... Väcka matte........ Fort, fort ner för trappen och fram till dörren.... Släpp ut oss matte!!!! Dörren öppnas.... Galopp ut och sen TVÄRNIT.... "Vad fasen, gräset har blivit vitt!!!!"... "Vad sjutton är det här???"
Medans Accta funderade så for Java runt i snön i vild glädjedans för att sedan kuta rätt på Accta och ner i lekställning.... "Kom igen syrran, det här är ASKUL!!!"....

Ja, så såg det ut i går morse när vi vaknade. Det hade kommit snö under natten och jag skulle gissa att det ligger ca 1 decimeter på backen. Accta tyckte att det var skumt men vart fort övertalad att rusa runt som en galning i det vita... Skitkul att se faktiskt. Tyvärr fick Accta aldrig tid att få utforska snön i sin egen takt, Java hade helt andra planer... Så jag tror att Accta kutade runt där ute utan att riktigt fatta vad det var som hade hänt under natten.... Sötnos...

Nu är det helg och jag är ledig i hela tre dagar. Helt underbart.... Igår for frugan till sin bror... Dom skulle umgås och kolla på fotboll. Hon sov över där så jag fick hela dagen, kvällen och natten för mig själv. Gjorde en riktig mysdag/kväll av det.
Först släppte vi hundarna en stund i Kulla, men det vimlade av hundar där, så det vart inte något långvarigt. Efter att jag hade kört ut Åsa till Per i Överboda for jag hem och gick en prommis med vovvarna själv på Elvägen. Det var dom mkt tacksamma för. Dom såg ganska så molokna ut när vi kastade in dom i bilen efter den korta vistelsen i Kulla.

Efter promenaden körde jag förbi pizzerian och köpte med mig en pizza hem... Sen började min myskväll. Hade lånat med mig en massa filmer hem från Per och jag började med att kolla på "Night at the museum".. En liten mysig film. Efter det vart det "Ice Age 2".. Har visserligen sett den förut, men det var längesedan... Och sen älskar jag dom där filmerna.
Kvällen flöt på med ett långt härligt bad och mys i soffan med lite godis. Vovvarna hade också gottis, tjurmusklar, som dom smaskade på hela kvällen...
Tänk att det kan vara så skönt att få en kväll för sig själv.

Åsa hade haft det riktigt trevligt också... Dom hade sett typ 3 fotbollsmatcher och sen någon film...

I förmiddags hämtade jag upp Åsa i stan och sen for vi till Bäcksjön för prommis. Sen var det tårta hos Åsas pappa, han fyller år idag. Naturligtvis så var vovvarna med och firade också... :o)

Just nu ligger frugan + två jyckar och sover. Åsa ska jobba inatt, så jag ska väl ta och väcka henne snart så hon hinner duscha och äta innan hon ska ge sig av.

Så kvällen blir till att spenderas ensam... Eller ensam och ensam, vovvarna är ju hemma så riktigt ensam är jag ju inte. :o)

¤Ett väldefinierat problem är ett till hälften löst problem.¤


Kommentarer
Postat av: Åsa

3 matcher?? Tror du vi är veklingar eller?!?:o) 5 st hela fotbollsmatcher såg vi faktiskt, så de så!!!:o)

Postat av: Pernilla

Hej jag kanske är knäpp,men vilka utmaningar?

2007-11-05 @ 17:47:42
Postat av: Jossan

Hej!
Jag är också väldigt hundintresserad. Själv har jag en tax hanne på 7 år. Det är så att jag har en fråga till dig. Apell (?) som du gör med dina hundar. Är det en sorts lydnads tävling när man "springer" mellan olika övningar man ska göra?

MvH /Jossan

2007-11-06 @ 18:35:34
URL: http://sunnyrun.blogg.se
Postat av: Jossan

PS. Svara gärna i min blogg =)

2007-11-06 @ 18:37:07
URL: http://sunnyrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback