En hemmadag...

Idag har vi bara varit hemma. Dagen startade riktigt gråkallt men fram på förmiddagen så sprack det upp och solen kom fram. Vart faktiskt riktigt varmt och skönt...

I natt har Accta sovit hela natten, från ca 23.30 till 8.00.... Woow.... Hon vaknade till vid tretiden, men somnade fort om igen. Hoppas att det här håller i sig nu, för det är ganska tröttsamt att gå ut med henne två, tre gånger på natten. Sömnen blir inte den bästa om man säger så.

Vi har fixat lite här hemma idag. Åsas mamma har varit här och hjälpt oss lite. Vi har sytt om gardinerna i köket och sytt draperiet som vi nu har hängt upp i uterummet. Det var kanon!! Sen är det numer städat i uterummet och sommarmöblerna är framplockade och avdammade.... Under denna tiden som vi har fixat med det här så har vovvarna tillbringat tid ute i trädgården. Det har busats och sprungits, bråkats om leksaker och tuggats på tjurmusklar... Sen har Accta även "dammsugit" gräsmattan på små pinnar, kottar, stenar mm... Jag blir galen!!! Gör inget annat är plockar ut saker ur munnen på henne. Tyvärr hinner hon även svälja en hel del så det är ju bara att hoppas att det kommer ut den andra vägen och att det inte är så stort så att det fastnar någonstans på vägen ut.

Accta har även träffat dammsugaren för första gången idag.... Skum typ sa hon.... Hon var fram och kikade och luktade på den, men sen gick hon och la sig hos syrran istället.

Nu är Åsa ute med Java i skogen. Dom skulle inte gå så långt, för Java haltar en del på sin onda tass idag... Trots att hon har socken på....  Jag hade tänkt att "träna" lite med Accta när dom var borta, men hon sover och sover och sover.... Tröttsamt att vara ute hela dagen.... Nåja, jag har ingen brådska... Det kommer en dag i morgon också.. Och nästa dag....
Har bestämt mig för att ta det lugnt med den här vovven och inte hasta fram i träning och så. När Zelda var yngre så startade jag i lydnadsklass 1 redan när hon var 10 månader.... Det kommer jag inte att göra med den här vovven... Kommer nog lägga det mesta krutet på vanlig allmänlydnad och sen så smyger man in tävlingslydnaden allt efter som. Jag har inte bråttom och jag har inte tänkt att tävla med någon om vem som startar i appellen först osv... Kanske startar jag när hon är 1½, kanske när hon är 3... Vem vet.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback