Svältkur...

Accta var fortfarande dålig i magen i morse när vi vaknade så vi tog hjälp av Lisa. Vad göra?? Svält henne blev svaret.... Så morgonmålet har hon fått men sen är det bara A-fil som gäller idag. Hoppas att magen har gått till sig tills i morgon.

Med två vovvar som kutade runt på gräsmattan med var sin ny pipleksak så fick sig gräset en omgång av oss tvåbeningar. Det klipptes, krattades och fejjades. Den nya komposten fick arbeta för högtryck!!!

När vi var klara med trädgårdsfejning så packade vi in oss i bilen och for upp till sjön. "Jippi, sa Java, nu blir det bada av...." "Nja, sa Accta, jag kan titta på och skälla lite på dig... På sin höjd kan jag blöta ner tassarna...." Det slutade hur som helst med att vi hade två blöta och nöjda vovvar med oss hem. Accta gjorde det dumma valet att råka stå brevid Java när hon precis kommit upp ur sjön. Skaka, skaka, skaka, vips så var Accta minst lika blöt... Hi hi hi..... Då vart det tokryck och försöka torka av sig på lingonriset.... ;o) Vilket funkade sådär.....

Men det märks att hon är lite, lite tagen av sin dåliga mage... Hon är fortfarande pigg, glad och full i bus men hon blir lite fortare trött. Sen har det ju varit ganska varmt idag vilket också kan ha en bidragande orsak.

Just nu sitter jag i uterummet och njuter av den lediga helgen. Det är så fint och mysigt här nu, gardiner och blommor överallt. Ute på altan är det också fullt av blommor. Favoriterna är två solroser som min fru hade köpt som en överraskning till mig häromdagen. Dom har jag planterat i var sin zinkkruka....
I detta nu önskade jag att jag hade kameran här.. Vovvarna ligger tätt, tätt tillsammans på en baden-baden madrass på golvet här. Klippte Acctas klor förut och då ville matte ha något mjukt att sitta på. Hon är så himla lätt att klippa på, iaf än så länge... :o) Tar baktassarna medans hon tuggar på ett ben, sen lägger jag henne på rygg mellan mina ben med hennes huvud i mitt knä. Då är det framtassarnas tur... Trots att hon är vaken så ligger hon helt still. Idag somnade hon t o m.... Skönt.... Kloklippningen blir värsta mysstunden. Passade även på att kolla i hennes mun, och jo då, tänderna har börjat komma upp. Inte konstigt att hon ligger och gnäller när hon tuggar på ben. Det gör ju ont förstås. När jag var och pillade i munnen på henne så vaknade hon, men så fort jag gnuggade lite med fingret vid den nya tanden så for ögonen igen. Skönt, sa hon....

Åsa har farit på jobbet nu och jobbar till 21:15 i kväll. Jag kommer att fortsätta ta det lugnt här hemma under dagen. Imorgon blir det till att rensa ogräs i rabatten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback