Står vid spisen...

Känns inte som om jag gör så mkt annat än kokar ris nu för tiden. Idag har det kommit några relativt fasta korvar från Acctas mage men det är fortfarande mkt slem. Nu på kvällen tyckte jag att det var lite sämre igen, mer krämigt.. Jag blir galen!!! Och det är inget kul att titta på henne heller, hon ser verkligen ut som en magerskrika.... Skulle jag själv se en sån smal valp ute så skulle jag tycka synd om den och tycka att ägarna inte tar hand om den ordentligt... Känns inte roligt alls det här...

Och sen har vi dilemmat, ska jag vänta över midsommar och se om det blir bättre eller ska jag åka med henne till vetten innan.....? Och frågan är väl, OM jag åker till vetten, vad gör dom då??? Jag menar, kan dom göra så mkt mer än det vi har gjort?? Undra om det finns någon magmedicin som hon skulle få? Eller skulle dom lägga henne på röntgenbordet bara för att se hur det ser ut? Men det känns ju inte så kul att behöva droga ner henne för det nu när hon kanske inte har så mkt motståndskraft. Just nu hade jag önskat att hon var en liten mullig valp innan det här så hon hade lite att ta av..

Hon är fortfarande inte allmänpåverkad förutom att hon blir lite fortare trött, men det är ju inte så konstigt eftersom hon inte får i sig någon större energi. Idag har hon ätit tre portioner ris och risavkok, dom två sista målen med lite fiskbullar i. Hon kastar sig verkligen över maten, så aptiten är det inget fel på. Anledningen till att riset står på plattan nu är för att jag vill ha i henne lite vätska, och då tänkte jag att risavkoket kanske är bättre än att pytsa henne med vatten. Ja, jag vet inte... Känner mig ganska så villrådig just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback