Ny vecka igen...

Ja, då var det måndag och ny vecka igen.... Tiden bara rusar fram, hoppas bara att den inte går lika fort på semestern. :o)

Helgen har varit relativt lugn. Hade mamma på besök från lördag till söndag och Åsa jobbade båda dagarna. Mamma och jag fixade lite hemma, bland annat har jag tagit in rabarberna. Dom hade blivit hur stora som helst på bara några dagar. Det måste ha varit värmen som gjort det.

På söndagkväll när Åsa kom från jobbet körde vi mamma hem och fortsatte sedan ut till klubben. Det var dags för ett lydnadspass med delar av sökgänget. Underbart väder men det var lite väl mkt mygg. Vi började med att värma upp och köra hundarna var och en på sitt håll, sen band vi upp hundarna vid planen och så körde vi en och en. Nyttigt, dels att ha ett helt gäng som tittar på en när man tränar och kommer med tips och råd, dels för hundarna som får ligga tyst och vänta på sin tur. Jag hade naturligtvis med mig Accta men henne band jag inte upp, hon fick ligga mellan mina ben i gräset. Väldigt nyttigt för henne att få se lite andra hundar utan att få hälsa. När alla hade kört färdigt sina hundar så gick även Accta och jag ut på plan och vi tränade lite inför allas ögon. Eller tränade och tränade, vi "lekte" lite lydnad. "Lekte" sitt, ligg, koncentration, position och linförighet. Hon är så otroligt duktig för att bara vara 11 veckor. Finns bilder i galleriet på hemsidan. Vill ni se hur dom övriga i gänget skötte sig så finns det bilder på Figgfinders blogg, länken finns på min hemsida.

Efter lydnaden så gjorde alla var sitt uppletande. Den enda som stod över det var Accta och jag, av förklarliga skäl... ;o)
När vi väl kom hem så hade vi två mkt trötta vovvar. Dom fick mat och sedan somnade dom pladask och sov kvällen igenom. Så vi hade en mkt lugn och skön kväll.

Dagen idag har också varit relativt lugn. Innan jag for till jobbet så for Åsa och Java ut på en prommis och då passade Accta och jag på att leka lite. Hon är så jäkla söt, hon leker verkligen med hela kroppen....
När jag kom hem från jobbet så var Åsas pappa här och dom hade gjutit färdigt stolphållarna till staketet. Förhoppningsvis så kommer staketet stå helt klart innan veckan är slut. På onsdag kommer Åsas mamma och Kenneth hit och stannar några dagar, då ska det fixas och donas lite mer.

Ska kolla lite på tv nu och sen ska jag gå och lägga mig. La mig alldeles för sent igår och är snortrött... :o)

Kommentarer
Postat av: Magnus&Camilla

Jag vet inte om Avanti är 1 1/2 vecka äldre än Accta men nån av oss har räknat fel...

2007-06-11 @ 22:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback