Huvudvärksattack...

Har sovit uruselt i natt. Accta har gnällt en hel del och jag har trott att har varit för magens skull, så jag vet inte hur många gånger vi har varit ute i natt. Men hon har bara varit kissenödig... Men det är väl inte konstigt, så mkt fil och vatten som hon drack igår...


På morgonen såg jag att hon fortfarande var dålig och pratade då med Lisa igen. Hon tyckte att jag skulle koka sån där valpvälling som Java fick när hon var jättedålig i magen här i våras. Sagt och gjort, så gjorde jag.. Gjorde så att det skulle räcka till henne en hel dag. Hon tyckte att det var lite skumt i morse när hon fick första portionen. Hon slickade i sig fyra munnar, sen satte hon sig på rumpan och funderade en stund, sen fortsatte hon så tills skålen var tom... Hi hi, min söta, eftertänksamma hund... Hon är en liten funderare....


Eftersom hon fortfarande är pigg och glad så bestämde jag att hon också skulle få ett spår på morgonen. Vi hade ju bestämt sedan förut att vi skulle fara och spåra med Java idag. Gjorde på samma sätt som sist, men denna gången hade jag lagt en annan favvoleksak som spårslut.. Efter kiss och bajs så tog hon upp spåret kanonfint och spårade i kärnan nästan hela tiden. Denna gång tror jag nog att hon var lite säkrare på vad hon gjorde, för det gick mkt fortare. Jag kunde t o m gå i vanlig promenadtakt bakom henne. Slutet blev "misslyckat" och det tar jag på mig. Mitt fel!!! Men vi fick till det iaf.... Där slutet låg råkade hon slå lite, så hon slog precis så hon missade det och sen fortsatte hon naturligtvis i spåret som jag hade gått ut mot vägen. Jag lyfte upp henne och tog tillbaka henne till ca 5 meter innan slutet och då lyckades hon. Vad har jag lärt mig av detta då?? Jo, att man alltid ska lägga två slut. Så gjorde jag alltid på Zeldas spår och det kommer jag nog att göra på Acctas spår i början också.


Nu har jag fått besök av Malin så nu ska jag vara lite social...


Ps. Hade tänkt att skriva lite om min huvudvärk också, men det hinner jag inte nu,,, Den känns hur som helst bättre efter 2 timmars sömn tätt intill Accta i sängen...

Uppdatering:

Under tiden som Malin var här så gick Accta omkring och gnällde konstant. Ville hon inte ut så satt hon vid diskbänken och gnällde. Jättehungrig!!! Och det är klart, hon har ju inte fått något speciellt i magen på två dagar nu. Kände att jag vart jättefrustrerad och ringde jourhavande veterinär i Vännäs. Hon tyckte att jag skulle börja ge henne lite välkokt ris och canikur. Funderade på det en stund och kom fram till att man kan ju testa iaf. Hon hade ju bara blivit sämre i magen under dom två dagarna som hon åt fil och den där vällingen. Vad fanns det att förlora??

Sagt och gjort, jag ställde mig och kokade lite ris och jag hade sällskap av en blåstirrande hund hela tiden.... När det var klart och hade svalnat så fick hon sin första portion, sen gick vi upp till tv-rummet. DÅ somnade hon i saccosäcken, för första gången på hela eftermiddagen och kvällen.

Ja, nu får vi se om det här kan hjälpa.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback