En riktig käftsmäll...

...fick Accta av Java idag. Java var "instängd" i ett hörn och Accta skulle bara fram exakt där Java stod vilket slutade med att Accta försökte klättra över Java.... DÅ fick Java nog.... Hon sa till ordentligt och det råkade ta rätt över nosen på Accta.... Hon skrek som en stucken men antagligen mest för att hon vart ordentligt rädd... Det finns inte ett märke på henne, inte ens en fläskläpp, så det kan inte ha tagit allt för hårt. Sen efteråt har Java varit väldigt låg. Tror att hon vart lite "chockad" över att Accta tog åt sig av tillsägelsen så hårt. Så fort Java har haft en leksak här på kvällen och Accta har kommit fram så har hon bara överlåtit leksaken till henne och gått därifrån. Är det ett sätt att säga: "förlåt, menade inte riktigt så illa"?? Ja, det får vi aldrig veta.....

Dagen i morse började halv sju, då var det dags att stiga upp, ut och kissa vovvar och frukost till dom skulle serveras. Sen satt jag ute på trappen och bara njöt av det otroligt fina vädret. Det var nästan 20 grader varmt i skuggan redan då. Vovvarna lekte och njöt i trädgården. Efter en stund gick vi in och gick och la oss igen. Det är ju faktiskt lördag och sovmorgon. Åsa sov redan gott, hon ska jobba i natt så hon behövde all sömn hon kunde få.

Vid halv två tiden bar det in till stan och till Bygg-Max. Vi lämnade tillbaka lite grejer och köpte betong som vi ska ha till stolphållarna på staketet. Man blir så himla irriterad när man är på ett ställe "av killar, för killar".... Kommer man dit som tjej får man knappt någon hjälp. Vi fick tag i en kille och skulle fråga honom om en grej... Han skulle kolla om det fanns, men så vart han avbruten av en man mitt i och började hjälpa honom istället innan han gjorde det han skulle göra för oss... Ibland så räknas tydligen inte vi tjejer.... Fruktansvärt irriterande.... *morr*

Sen åkte vi till mitt jobb och hjälpte Sandra att stänga butiken... Det var hennes första dag helt ensam, från öppning till stängning. Eftersom hon var lite osäker på alla papper och sånt man ska dra ut i slutet av dagen for vi dit som ett litet extra stöd. Mitt i allt det där så vart jag totalt chockad... Gick förbi en av gångarna och tyckte att jag såg något. Gick tillbaka och jo, mkt riktigt, det var blött på golvet.... MYCKET!!!! Började kolla upp i taket om det var något som läckte, men nä, inte det.... Vi gick fram och kollade och jo, det luktade hundpink.......!!!!!!?????? Hur jävla mkt kan en hund pinka??? Pölen täckte ca 2 kvadratmeter.... NÄ, jag överdriver INTE...... Inte så konstigt att jag först trodde att det var något från taket som läckte... Och vad är det för någon ägare som inte kan säga till när hunden gör något. Om jag hade haft med mig min vovve in på en affär och hon skulle pinka så skulle jag säga till och självklart torka upp det.... Fattar inte... Men vissa människor har tydligen ingen farstu....

Efter jobbet for vi hem och gav Accta lunchmålet och satte i mellanskivan i buren. Nu är det dags för dom att få ha varsin egen bur. Lite protester från Accta kom det, medans Java såg MKT nöjd ut.... ;o)
Sen bar det av in till stan igen, vi for till skogen och gick en mysig liten promenad...... På vägen tillbaka hade vi tänkt att fara förbi på klubben och träna lite lydnad, men när vi kom dit så var det full huggning. Det var agilitytävlingar och dom hade flyttat ut alla hinder på plan. Så det var bara att vända om igen. Vi for till OBS och gjorde en STORhandling innan vi for hem....

Nu har Åsa farit till jobbet och lugnet har fått fäste i huset... Jag slappar i soffan och båda vovvar sover gott... Snart är det dags att krypa till kojs för mig med men det är så jäkla skönt att slappa när man vet att man är ledig i morgon också. Lördagen är helt klart den bästa dagen på hela veckan!!!! :o)

Blir intressant att se om den lilla vovvediskussionen idag har förändrat något i relationen. Om Accta kanske visar mer respekt och hur Java förhåller sig till det hela... Eller om hon kommer att få sig fler käftsmällar... Man får ju bara hoppas att det inte fortsätter framigenom för då lär väl Accta svara tillbaka och då kan det gå illa.... Zelda och Java rök ju ihop på allvar en gång vilket slutade med en tripp till veterinären.. Inte kul....

Nåja.... Ha en riktigt skön helg nu alla!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback