Uppladdning inför lägret..

Jag lyckades tydligen trötta ut en liten Apa i går när jag var ute på prommis med henne. Vi for till sjön och gick en sväng först sedan så stannade jag för att leka lite med henne och hon fick även göra sitt livs första uppletande. Gick kanon, helt klart över förväntan. Trodde inte att hon skulle komma in med grejen till mig men det var inga problem alls faktiskt.

Innan vi for hem så tränade vi lite lydnad och det gick så himla bra. Nu fanns det visserligen ingen störning där, men ändå.

Idag har vi laddat upp inför lägret. Vi åker ju på lördagmorgon och det är ju en del som ska fixas innan dess. Vi har inhandlat bra att ha saker från mitt jobb så som nya kongar och träningsgrejer till Java och lite tuggben. Vi har även köpt nya backar som vi kan ha spårpinnar och uppletandesaker i. Så nu blir det ordning på torpet i bilen. Inga saker som dräller omkring i hela baksätet.

Efter en kombinerad lunch/middag på Saras grill så for vi till klubben för lite lydnadsträning. Med Java så gnatade vi på med positionen. Hon ger oss lite huvudbry den lilla vovven. Men vi har slagit våra kloka huvuden ihop, så jag tror att vi kom fram till något vettigt iaf.. :o) Hon fick sig även en dust utav apportering och hopp. Båda funkar kanonbra..

Accta fick fortsätta sin träning med position, sitt kvar, ligg kvar och så lek. Är inte lika nöjd med hennes träning idag som jag var igår. Men å andra sidan så var det betydligt mer störning idag. Det var hundar på planen brevid och sen låg Java några meter ifrån och lät som ett litet tjutlås undertiden. Hon ville också vara med oss på plan och träna/leka... Nåja, vad är väl en träning.... Det var inte det att hon inte gjorde det jag bad henne om, utan att hon var mer splittrad än vanligt + att hon var lite gnällig. Men vad fasen, hon är ju bara 4 månader och än så länge är allt under lek och inga krav, och då kan jag ju inte ha så höga förväntningar heller.

På kvällen har vi fixat ännu mer inför lägerveckan. Jag har pysslat på med mästerskapet och nu tror jag allt är klart. Ska bara skriva ut protokollen men jag måste vänta med det till imorgon. Det visade sig att vi hade slut på skrivarpapper... Eller rättare sagt, vi hittar dom inte. Vi ska ha en hel bunt någonstans så vi ska fortsätta leta efter dom imorgon. Hittar vi dom inte får vi väl köpa nya, för protokollen måste ju skrivas ut. Sen ska det även skrivas ut lappar som ska sitta på dom olika stugorna så att folk vet vart dom ska sova någonstans.

Malin har även varit här på kvällen. Hon kom hem från Portugal i förrgår och hon är brun som en pepparkaka. Hon har varit där en vecka och surfat. En lyckad resa...

Men nu är det tack och godnatt från mig. Imorgon blir det ännu mer fixande och så ska vi packa. Vi ska även hinna med ett lydnaspass också hade vi tänkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback