Tvätta och packa, snart ska vi iväg igen...

Efter mkt om och men så somnade hon då äntligen igår, valpen som Gud glömde..... Ett tag där så trodde jag att hon skulle vara igång hela natten, men så fort hon kom in i buren så sjönk hon ihop till en liten boll och efter några sekunder så snarkades det gott..... Phhheeeiiiiwwww.... Och jag som trodde att hon hade lugnat ner sig lite nu när hon har blivit lite äldre.... :o)

Vi fick sova till halv nio, då väcktes vi av en hund som var hungrig och en hund som ville ut och pinka.... Sagt och gjort, det var ju bara att kliva upp och utföra morgonrutinerna... Efter det var avklarat så tänkte jag, "jag går upp och lägger mig och sover en stund till"... Jo, tjena.... Visst, jag gick upp och la mig, men inte fick jag sova nått inte.. Det busades hej vilt på golvet och två oförskämt pigga vovvar såg mkt ledsna ut när jag sa till dom att det var vilodags.... Fick med mig båda upp i sängen där iofs Java vilade, men Accta velade mest på med ett ben varvat med att leka "hoppa på matte-leken".... Ja, det var ju bara att ge upp... Ner till köket igen och stökade fram frukost och vad får jag då se???? Jo, en liten Accta som hade lagt sig ner och sussade sött på köksgolvet... *morr* Hämnden är ljuv, det säger jag bara.....

Dagen hittills har gått i snigelfart.... Vi har bara strosat runt här hemma och njutit av att vara lediga... Tvättmaskinen är väl den som har jobbat hårdast av oss här... Vi har även sorterat och gjort om bilderna från veckan som varit, så om ni har tur så är galleriet uppdaterat senare ikväll.. :o)
Har även varit och kikat lite i jordgubbslandet och plockat in dom som har varit mogna.. Det blir smarrens ikväll...

Glömde ju att berätta igår att vi har börjat medicinera Accta för öroninflammation.... Om jag inte minns fel så var det på måndagen som jag upptäckte att hon var lite röd och och kliade sig väldigt mkt och gick med örat så där snett som dom brukar göra när dom har lite ont. Som tur var så hade Kennelmamman med sig örondroppar och snäll som hon är så fick jag den flaskan. Det är ju lite knepigt att ta sig till en veterinär när man är på läger, om man säger så. Redan efter 2 dagar märkte jag en markant förbättring i Acctas öra och nu är det röda helt borta och hon kliar sig inte längre.... Ska fortsätta med dom i några dagar till så att hon åtminstone får behandling i 10 dagar.

Nu ska vi ta och svida om här och åka ut till Per en liten stund. Ska även stanna till hos mamma och vattna hennes blommor, hon är på besök i Göteborg i 3 veckor. En liten promenad i Kulla med hundarna blir det nog också skulle jag tro...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback