Stadsbesök & Frugans födelsedag...

Igår hade vi bestämt att vi skulle fara till stan och köpa lite nödvändiga saker... Vi klev upp och tog det lugnt på morgonen sen begav vi oss...

Första stoppet var på Laitis... Vi måste ju ha en takbox annars får vi inte plats i bilen när vi ska åka på semester. När vi var iväg sist så hade vi lånat en takbox, men man kan ju inte hålla på och låna av folk hela tiden. Vi hittade iaf en som inte kostade en förmögenhet och vi är jättenöjda med den.

Mitt jobb stod som nästa mål. Vi skulle fixa lite saker inför kennelmästerskapet + att jag skulle slå några extra hål i valpspårselen. Tyckte att den var lite för långt ner på bogen på Accta, men nu sitter den bara fint...

Sen var det Carstedts som fick sig en dust med oss. Vi har haft bilen inlämnad för att fixa rost och när vi fick tillbaka den efter 2 veckor så funkar inte elhissarna till fönsterrutorna fram.. *morr* Se det ska dom allt få fixa och inte har vi tänkt att betala för det heller, det är ju dom som har haft sönder det. Och efter en liten diskussion med dom så ska dom åtgärda problemet imorgon.

Sen har vi även varit runt och kikat lite på nya bilar. Vi går ju i bilbytartankar och det finns ju en hel del sorter man skulle kunna tänka sig. Vi får välan se vad det blir, om det nu blir nått byte...

Nere på stan fixade vi nya hunddojjor till mig, så nu kan jag även spåra när det regnar ute.. :o) Eller ja, det kunde jag väl förut med, men då hade jag lika gärna kunnat gå barfota. Dom gamla skorna läckte som ett såll. Dom ligger numer i soptunnan.. :o)

Det inhandlades även andra bra att ha saker, bl a hatt och tillhörande myggnät och varma sköna sockar. Nu är vi fullt rustade inför kommande kennelläger och övrig hundträning i sommar.

Efter en liten skogspromenad och hämtning av min mamma for vi hem och började med maten. Det blev potatisgratäng, grillat och vin till det. Maten intogs i uterummet och det var hemskt trevligt och hemskt gott...

Idag är det Frugans födelsedag.... Vi har haft besök av Per och Linn (ja, Per är fortfarande här för han ska sova här i natt) och så mamma då som var kvar från igår. Vi har gjort tårta och smaskat på den i uterummet. Av mig fick hon ingen present för vi ska köpa ett hemmabiopaket med hårddisk lite senare i höst. Däremot fick hon en rätt bra present av sin mamma. Hon hade köpt några lotter och ett system på stryktipset.. Och vad tror ni hände??? Jo, vi vann förstås... ;o) Så nu har vi fått en liten skön summa pengar.... :o) Och det här är första gången som jag har fått fara på banken för att få ta ut en spelvinst... Det trodde man aldrig att det skulle inträffa....

Nu på kvällen har vi bara tagit det lugnt. Vi for ut i skogen en sväng i regnet och det var faktiskt rätt härligt...

Imorgon blir det nog lite påtning i trädgården som gäller.... Det behövs rensas ogräs i jordgubbslandet... Någon som har lust att hjälpa till??? Det är bara att komma över... ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback