Pappersbröllop...

Igår firade vi 2-årig bröllopsdag, pappersbröllop... Förra året var det bomullsbröllop.... Undra vem som har bestämt att det ska heta så?? :o) Nåja, hur som helst, papper är det i år.

Tanken var att vi skulle ha gått ut på restaurang och äta, men det blev inte så..... Vi bestämde oss för att ha en lugn och härlig dag istället.

Åsa sov ganska länge eftersom hon jobbade natten till igår...  Jag umgicks med vovvarna och hade det mysigt. Passade även på att dammsuga nedervåningen. När Åsa vaknade fortsatte vi städningen, dammsög och skurade golven i hela huset. Toaletterna och sängen fick sig också en omgång. Härligt att bädda rent när hela huset är rent. Hann t o m att tvätta några tvättar också... Det var vad vi gjorde på förmiddagen på vår bröllopsdag.... ;o) Och grejen är den, jag njöt varenda sekund... Konstigt va.... Men du vet, när man gör något i samförstånd med en annan människa, en vanlig vardagssyssla, man stannar upp ibland och ger den andra en kram och fortsätter sen..... Det är det som är livet liksom... Tänk att man har haft en sån tur att man har hittat en annan människa att dela det "tråkiga" vardagslivet med och kunna njuta av det... Får en känsla av att alla inte har sån tur....

Efter att huset var skinande rent satte vi oss i bilen och for till mitt jobb. Ville väga lilla Accta. Har bara vägt henne på den vågen som vi har där, och eftersom alla vågar är lite olika så har jag bestämt mig för att alltid väga henne på samma våg. Hon har ökat bra det senaste, nu väger hon 12,4 kg... Inte konstigt att hon börjar bli tung att lyfta.. :o)

Sen tog vi kurs mot stan och till ICA Gourmet, köpte med oss en massa godsaker hem, olika pajer, röror, piroger, ostar osv osv.  Hyrde även två videofilmer... Körde sedan vägen om Bäcksjön och rastade vovvarna där i regnet...

Väl hemma så röjde vi undan möblerna i i tv-rummet och bäddade med madrasser och kuddar, tände några ljus och sedan smaskade vi god mat och kollade film hela kvällen... Kan säga som så, vår "bäddning" på golvet uppskattades mkt av våra vovvar.... "Åhhh, tack vad mysigt ni har gjort till mig" sa Accta och la sig tillrätta... ;o)

Tyvärr var inte morgonen i morse lika trevlig... Vaknade upp med världens huvudvärk och illamående.... Så det slutade med att jag fick vara hemma från jobbet idag.... Hatar verkligen min migrän.... Vissa månader känner jag inte av den alls, sen kan den bara dyka upp helt plötsligt och komma var och varannan dag..... Kommer att vara hemma i morgon också... Det känns lite bättre nu på kvällen men huvudet är fullt av bomull... Eller iaf känns det så... Sen känner jag att huvudvärken är på väg tillbaka.... *suck* Får hoppas att den försvinner imorgon så jag inte behöver vara hemma i tre dagar från jobbet....

Kommentarer
Postat av: Nina

Grattis på bröllopsdagen! :) Inte lika mycket grattis till migränen *grr*. Hur vedervidrigt som helst. Hoppas du slipper den ett tag sen! Ha det gott N


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback