En riktigt lat dag...

Får man vara så här lat???? Jo, jag tror det, vi har ju semester..... Fy fasen så härligt att bara kunna gå upp och bestämma vad man vill göra ena sekunden och kunna ändra sig i nästa..

Kvällen vart ganska sen igår. Satt och kollade på en dokumentär som handlade om karlar som lever med så kallade "real dolls", alltså dockor som ser ut precis som människor som dom har ett "förhållande" med. Dom lever tillsammans med dessa dockor, har sex med dom, ja, som om dom vore vilken kvinna som helst.... Helt fascinerande.... Det kanske är så man ska ha det, man lär ju vinna varje gräl iaf..... ;o) ;o) ;o) Nä, men allvarligt.... Jag kan inte finna något annat ord än just, fascinerande.... Alltså hur vissa människor är funtade... Men jag brukar tänka så här.... Dom skadar inga andra med sitt sätt att leva och hade dom inte haft dessa dockor så kanske dom hade varit ute och mördat eller våldtagit istället.... Så, go for it....

Vaknade av telefonen i morse och det var Carstedts som ringde och ville att vi skulle komma in med bilen så dom fick fixa den. Sagt och gjort, vi klev upp (kl 8 på morgonen på semestern, borde vara förbjudet) och for in till dom. Hann inte mer än att blinka så hade han fixat det. Tror att det gick på under en halv minut. Jaha, vad göra nu då??? Vi fortsatte in till stan och åt frukost på Mc Donalds. Sen for vi hem och stupade i sängen igen och sov till 12...... Satan vad härligt.....

Sen har vi inte gjort något alls... Kollat lite på tv och surfat runt lite på nätet... Och jag har ingen aning om vad det är med vovvarna, dom bara sover och sover.. Kanske beror det på vädret.. Det regnar ute... Att Java är lite trött kan jag ju förstå, hon löper ju nu och är väl kanske inte på sitt allra bästa humör.... Men Accta?? Men jag tror att jag kanske har förklaringen..

Har ju inte tränat nått med henne på ett bra tag nu. Så igår kväll när hon visade tendenser att få "sista rycket" så gick jag ut på gräsmattan med planen "trötta ut valp".... :o) Vi tränade postion, som hon fortfarande tycker är väldigt svårt... Hon hoppar in fot och ibland hamnar hon rätt med belöning som resultat, ibland hamnar hon fel och då får hon göra om... Ska bli intressant att se när poletten trillar ner på riktigt.... Sen tränade vi "ligg" och "sitt" från liggande... Detta går riktigt bra.... Hon fick sig även en omgång av "sitt kvar" och "ligg kvar"..... Funkar också kanon.... Så igår kväll gjorde hon sin första "platsliggning".... Hon fick ligga i 20-30 sekunder med mig på ca 3 meters avstånd. Nada problemas, sa hon....

Kom även på att jag inte hade tränat på att jag är den roligaste i hela världen och att det är med mig och en leksak som är kuligast, inte att ligga och tugga själv. Det märktes att jag inte hade gjort detta på ett tag, för hon visade ganska mkt egotendenser i början. Men efter ett tag så fattade hon galoppen och då var det sketakul... Det är väl bara att fortsätta så här....

Regnet det bara öser ner ute och det är väl snart dags för mig att ta med mig lilla jycken ut på en sväng. Hade tänkt att fara med henne ensam till skogen och passa på att träna lite där. Skulle gissa att det bara blir "lekaträning" idag.... Under tiden så ska tydligen Java få sig ett lydnadspass här hemma.

Tanken var väl att vi skulle rensa i landet idag, men vi får väl se hur det blir.... Kanske slutar det regn lite senare och då är det väl inte omöjligt att dom gröna fingrarna kommer fram.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback