Bröllop och bakismat...

Ja herregud, nu börjar man bli gammal. Sitter här och försöker få tillbaka min kropp som den var vid 17-tiden igår... Men jag börjar väl från början, så förstår ni.

Gårdagen började vid 10-tiden på morgonen när vi klev upp till ett regntungt väder. Vi hade bestämt att vi skulle fara ut och spåra och aktivera dom små. Tänkte att dom skulle vara trötta när vi var på bröllopet på kvällen. Dom skulle ju följa med och vara i bilen.

Åkte till ett nytt ställe där vi aldrig varit och spårat förut. Jättehärlig skog som påminde jättemkt om hur det ser ut i Myckelgensjö. Java fick sig ett spår med mkt vinklar och "fyllegång" i. Det blåste väldigt mkt och dom första 200 metrarna hade hon motvind vilket gjorde att hon gick med ganska hög nos. Vi antar att hon faktiskt vindade in första pinnen. Efter första vinkeln vart det bättre och nosen åkte ner i backen. Hon spårade fint men hon missade en pinne. Tror att den var i början där hon inte var så noga, om man säger så.

Accta fick sig också ett ganska långt spår. Skulle gissa att det var ca 250 meter med en böj på. Eller rättare sagt, en trubbig vinkel. Det var även höjdskillnader i spåret och jag antar att vindarna var lite olika under spårets gång även om i stort sett hela spåret låg i medvind. Hade lagt ut två slut för säkerhets skull, men hon tog det första slutet och tro det eller ej, denna gång vart hon glad när hon hittade det. Hon plockade upp det och kom mot mig och ville kampa!!!! Touchdown!!!! Träningen har gett resultat!!!! Själva spåret gick kanon bra. Hon kom av spåret i "vinkeln" men upptäckte det själv och jobbade sig snyggt tillbaka och fortsatte. Är kanonnöjd med det här spåret och ännu mer nöjd med hur hon betedde sig när hon hittade slutet.
Hon fick även ha sele på sig den här gången. Provade Javas valpsele, den var lite stor men den funkar... Ska göra några fler hål i den bara så den kommer lite högre upp på bogen. Hon går fortfarande lös i spåret. Ska låta henne göra det fram till lägret, där ska jag prata med spårgurun Bengt och höra hans åsikt om hur hon sköter sig och hur jag ska gå vidare. Hon kommer att få ha sele på sig nu i fortsättningen när vi spårar så hon lär sig sitt arbetstecken. Hon brydde sig inte ett dugg om att hon hade sele på sig, trodde att hon skulle bli lite störd, men inte då.

Efter att vi hade spårat med båda vovvar så gick vi en liten prommis. Precis när vi kom tillbaka till bilen så började det regna. Snacka om tur....

Sen bar det av hemåt, åt lite lunch och sen började vi fixa till oss inför bröllopet som vi skulle på. Vi hade bestämt att vi skulle hämta upp Malin kl 16 och döm om våran förvåning när vi insåg att vi var 10 minuter för tidiga till henne.. Vi som jämt kommer sent, vart vi än ska... :o) 

Bröllopet var ute i Norrfors loge, själva vigseln och festen var inne i logen och middagen intogs i tält utanför. Det var ganska mkt folk, 120 pers var bjudna, men jag tror inte att alla dom var där. Roligt för Åsa också som fick träffa några gamla vänner från Sthlm som hon inte träffat på många år.

Vi hade bestämt att Malin skulle följa med hem till oss och sova över efteråt, så hon fick bli våran "fyllechaffis"... Kul tänkte jag, då kan jag ju dricka ett glas vin till maten... Det visade sig bli lite mer än så... ;o) Vart rätt dragen där ett tag på kvällen.... *harkel*
Vid halv två tiden hamnade vi helt plötsligt på en efterfest hemma hos Therese och Åsa. Vovvarna fick följa med in och det tyckte dom var kul. Dom hade ju innebandybollar där... :o) Naturligtvis var dom ute ett par gånger under kvällen också. Det var så himla bra för det var en stor äng precis brevid logen, så där fick dom kuta på ett bra tag varje gång dom fick komma ut.

Nåja, hur som helst så var vi hemma vid 5 snåret.... Jag gick raka vägen i säng och somnade som en gris. Accta väckte mig halv tio i morse och ville ha mat. Sen gick vi och la oss igen och sov till halv två....!!!!..... Ja, jösses..... Tror att vovvarna var lite "bakfulla" också... Dom hade nog inte sovit så mkt i bilen under kvällen. Vi hade ställt bilen så att dom kunde se ganska mkt, så dom har nog haft sin show under kvällen.

När jag vaknade i morse så tror jag att mina första ord jag sa var: Oj oj oj.... Drack jag verkligen såååå mkt igår..... Dom nästa orden var: Idag vill jag ha pizza och chips.... Ha ha ha...

Ja, herregud, jag är ju inte en sån som dricker särskilt ofta. Blir väl högst några gånger per år vilket gör att jag är väldigt billig i drift, om man säger så.... Kroppen är verkligen inte van vid det här.... Dagen i dag har varit som i ett tucken. Malin och jag for ner och köpte pizza och sen körde jag henne hem vid 17 tiden.... Vågade inte sätta mig bakom ratten tidigare än så.

Efter att jag hade lämnat av Malin så for jag till Bäcksjön och lät vovvarna kuta i skogen. Härligt, sa dom....

Nu sitter jag här i soffan och äter mina chips.... ;o) Vovvarna ligger utslagna på golvet och jag kan inte förstå att dom är så trötta. Dom har ju sovit mest hela dagen.

Imorgon firar Åsa och jag 2-årig bröllopsdag..... Vi har inte riktigt bestämt vad vi ska göra för något kul, men jag antar att vi ska gå ut och käka. Eller så stannar vi hemma och lagar en god middag och dricker vin.... Det tränade vi ju på igår... ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback