Löp och ont i tassen.... Igen....

Det är en deprimerad vovve vi har här hemma nu. Igår sprack det upp en spricka i tassen..... Igen..... *suck* Denna vintern är inte bra för vår vovve. I och med att det är så varmt så saltar dom mycket och det är ingen hit för Java. Igår var hon jättehalt och ville knappt stödja på tassen, men idag ser det mycket bättre ut. Hon har varit med mig på jobbet idag och när vi var ute och kissade så fick hon ha skor på båda framtassarna.... För säkerhets skull liksom.

Och om inte tassen vore nog, så har hon börjat löpa också. Blodet flödar och hon har fullt upp med att städa upp efter sig. Duktig vovve!! Men i natt blir det nog tikskydd, annars blir sängen bannlyst.

Sen fick jag besök på jobbet idag. Det var kennelmamman och Indras matte som tittade förbi. Dom är på parningsturné och mitt jobb låg i rätt färdriktning. Så under kvällen har jag fått parningsrapporter. Raskabo Indra är numer parad med Kargalandets Yngve, så nu är det bara att hålla alla tummar och tår för att det tar och att det kommer några valpar om si så där två månader. Blir det så, så kommer Java att bli storasyster i maj månad.

raskabo indra
Raskabo Indra


Kargalandets Yngve
Kargalandets Yngve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback