Grattis till mig...

Jahopp, då har man blivit ett år äldre då..... Känns som vanligt om jag ska vara ärlig. Ingen större skillnad mot igår... ;o) Och en massa fina presenter och gratulationer har man också fått... Tack alla!!! För ni som är nyfiken på hur gammal (ung?) jag har blivit idag, så är svaret 33 år...

Idag var egentligen min lediga dag men eftersom vi ska till veterinären imorgon så for jag på jobbet och jobbade in några timmar. Kommer antagligen inte att komma till jobbet förns runt 15 tiden imorgon. Skönt att inte har några minustimmar...

Innan jobbet idag for jag ut på en långprommis. Den runda jag gick tog betydligt längre tid att gå idag. Det var fullständigt livsfarligt ute. Efter gårdagens snöande så har det regnat konstant hela natten och hela förmiddagen. Detta tillsammans med några plusgrader har ju gjort att alla vägar har isbeläggningar... Och då snackar vi blankis... På den vägen som jag skulle gå hade dom naturligtvis inte ens hunnit sanda, så det hade nästan passat bättre med skridskor än kängor.. Hundarna såg ut som bambi på hal is... :o) Fick säga till dom några gånger i början av promenaden att dom inte fick leka nått idag... Efter några vurpor insåg dom detta av sig själva och jag behövde inte tjata mer... :o) Det som var mest livsfarligt var ju när jag ropade på dom. Då kom dom mot mig i hundranittio och började bromsa några meter ifrån mig... Det hjälpte föga, kan jag säga.. Hade jag inte hoppat undan så hade dom tagit mig ett par gånger, typ the bowling style.... Trots att dom började sladda och bromsa kanske fem meter innan mig så gled dom förbi mig och lyckades stanna kanske fem meter bakom mig.. Då fattar ni hur halt det var...

For sedan på jobbet och var där mellan 13 - 17... Har börjat ta fram material till Acctas tjänstetecken nu. Har äntligen bestämt mig för vad jag ska ha för färger... Är inte helt hundra på vilken trådfärg det blir bara, ska göra en provbrodyr imorgon hade jag tänkt... Jag hoppas att det blir bra så som jag har tänkt mig, men det är svårt att tänka sig färgerna ihop, därför vill jag prova och se om det är så jag vill ha det.
Tycker att det är dags att hon får sig ett tjänstetecken nu när hon har blivit stor kicka... Vi har ju en mätsticka på jobbet och jag mätte henne för några veckor sedan. Hon är nu 56 cm över havet och väger 25 kilo. Tror inte att hon kommer att bli så mkt högre, möjligtvis kommer hon kanske att bredda på sig lite.. Så man kan väl i stort sett säga att hon är färdig växt.. Blir en liten tjeja det här.. :o)

På vägen hem från jobbet hämtade jag upp mamma och när vi kom hem så var Per och Linn redan här... Efter en gemensam middag kom Malin och Liza över på fika.... Jättetrevligt!!!
Malin hade även med sig sin trimmaskin, så där rök Pers lockar.... :o) Vart himla snyggt faktiskt...

Nu ska jag kolla på mannen som talar med hundar som jag har spelat in idag, sen är det dags för kudden..
Natti!!!

¤ Döm en man efter hans frågor istället för hans svar ¤

Kommentarer
Postat av: Nina

Många GRATTIS från oss till dig!!!!!
Hälsningar Nina,Inka & Goa :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback