Spår och ögongegg..

I morse innan jobbet for vi ut och spårade igen. Denna gång gick det kanon för båda vovvar... Java spårade fint och kom hem med alla grejer som låg i spåret. Lyckan var fullständig när hon på slutet hittade en leksaksgris som låter precis som en gris när man trycker (tuggar) på den. Denna gris bar hon mkt stolt hela vägen till bilen och in i buren. :o)

Accta fick ett spår, ca 150 m långt med ganska många 90 graders vinklar. Dessa tog hon kanonfint och man märker att hon lär sig att analysera spåret för varje gång vi är ute och spårar. Det är jättekul att se!!! Jag hade även gått över en stock som var rätt stor och hög. När vi kom fram till den så stannade hon och vände sig mot mig med en frågande blick, liksom "jaha matte, hur hade du tänkt att jag skulle komma över den här då?? Jag är inte så stor än"... Sötnos!! Jag hjälpte henne över och hon fortsatte spåra som om inget hade hänt...

Efter jobbet idag for jag på möte med styrelsen på Umeå brukshundklubb. Vi diskuterade hemsidan och vad som ska göras och så....

Kom hem vid 21:30 och satte mig och klippte klor nästan på en gång. Brukar ju göra det på helgerna egentligen, men av någon anledning så har "systemet rubbats" nu under semestern. Det ska det bli ändring på!!!

Våra vovvar har nog fått någon ögoninflammation eller nått. Båda har ganska mkt gegg i ögonen. Ska ta och ringa till vetten imorgon och höra om dom kan skriva ut lite ögonsalva. Har ju hört att det kan smitta mellan vovvar som lever tätt inpå, och dom är ju mkt upp i ansiktet på varandra så det vore ju inte konstigt. Det började nämligen på Accta för någon dag sedan.

Härligt också att komma hem till ett rent hus. Frugan hade varit så duktig att plocka undan allt som var kvar från semesterresan och så hade hon dammsugit.

Nu ska jag kolla lite på tv och sen marsch i säng. Imorgon bitti hade vi tänkt att gå en liten promenad och sen träna lite lydnad.

Natti!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback