SM i Piteå...

Nu är vi hemkomna efter ett mycket trevligt SM... Huvudarenan var Nolia och gud vad fint det ligger, alldeles vid vattnet.

På  torsdagkväll efter jobbet for vi upp till Skellefteå, vi hade Åsas mamma som "hotell" under SM-vistelsen... :o) Kom i säng vid halv tolv tiden och det var tur att det inte vart senare, för klockan ringde halv sex på fredag morgon. Trötta som skrutt åt vi frukost och sen bar det av upp till Piteå. Nu är det ju inte så långt att köra, men det tar ju ändå ca 45 min/en timma.

Dom flesta var ute på sina skogsarbeten på fredagen så på Nolia var det IPO för hela slanten. Det var faktiskt riktigt roligt att se, har aldrig sett det i tävlingsammanhang förut. Har bara sett både lydnaden och skyddet på träning och det blir ju inte riktig samma sak.
Vädret denna dagen var faktiskt helt ok, soligt, lite blåsigt och lite halvkallt i vindarna. För dom tävlande måste det har varit kanonbra.
När tävlingarna var avslutade för den här dagen så for vi + Lisa och Janne till Piteå centrum och besökte systemet och handlade lite mat. Vi skulle käka middag ihop vid husvagnen som dom hade ställt på Mohems camping. Det var grillad lax, grillad bakpotatis och sallad. Kanongott!! Sen vart det surr hela kvällen och det slutade med att vi rullade in i Skellefteå vid halv ett tiden på natten..... Kan säga som så, när klockan ringde vid sex-tiden på lördag morgon så var varken vi eller hundarna särskilt pigga..

Lördagen var ju den roligaste dagen, det var då som nästan all lydnad gick + planskyddet. Tyvärr så var det riktigt skitväder på förmiddagen... Det spöregnade ända fram till halv två ungefär..... Och kallt vart det... *hutter* Men, vad gör man inte för att få se på SM... Det var bara att härda ut.
Såg både lydnaden och skyddet för Acctas pappa... Jättekul!!! Tror att Camilla var lite nervös för dom gick inte riktigt lika fint som vi har sett dom göra förut, men jag tycker att dom ska vara kanonnöjda med sin insats på sitt första SM...

Accta och Java har naturligtvis inte legat i bilen hela helgen. Dom har fått vara med ute och vimla bland folk och hundar och Accta fick sitta med mig och kolla på skyddet. Det tyckte hon var jätteintressant och var totalt fokuserad på vad som hände på plan. Se och lär sa jag.... ;o)
Hon har även hunnit med att göra sönder saker i bilen också. På fredagen gjorde hon sönder ett liggunderlag och på lördagen var det ett täcke som fick sig en omgång... Hon låg väl inte på plus hos mig efter det.... Men man kan ju inte vara arg på henne särskilt länge..... :o) Vi tränade även lite lydnad på en liten gräsplätt precis brevid en plan där dom körde spårhundarnas lydnad. På samma lilla gräsplätt så var det även en dobermann och två mallar som tränade och kampade och höll på. Hon var så himla duktig att jag var tvungen att ringa till mamma Indras matte och berätta.... Tänk att en sån liten vovve kan vara lös och fokusera på sin matte med all denna störning.. Jag är fascinerad... När kommer bakslaget?? För det lär väl komma??

Fyra trötta individer rullade in i Sävar vid halv tio igårkväll... Då var det inte mkt mer än att bära in från bilen och sen i säng.. Jag och Accta somnade som grisar i sängen innan Åsa och Java hann komma dit...

Idag har frugan jobbat och jag har bara varit hemma med hundarna och tagit det lugnt. Jätteskönt!!! När Åsa kom hem från jobbet så for hon och Java iväg på en cykeltur. Dom cyklade till grustaget där dom hade stannat och kört lite lydnad.
När dom kom tillbaka så fick vi ett litet besök av Lisa och Janne som var på väg hem från Piteå. Det blev kaffe, bulle och surr i köket en stund.

När dom hade farit så tog Accta och jag en sväng i skogen. Vi lekte lite och körde ett litet uppletande med en pinne vi hittade... Skitkul, sa Accta...

Nu ska jag ge vovvarna ögondropparna och sen ska jag gå i säng... Är ledig i morgon så det blir en skön dag hemma imorgon med.. Eventuellt åker vi kanske till klubben och tränar lite lydnad när frugan har slutat jobbet.. Vi får väl se....

Natti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback