Översvämningar i Umeå...

Ja, det blev resultatet av gårdagens och nattens regnande. Tydligen ska det ha kommit lika mkt regn på ett dygn som det normalt gör under hela augusti, då förstår ni vidden av regnandet här...

Vi har iaf klarat oss bra. Åskan slog inte ner i huset, "sjön" ute på gräsmattan har under dagen sjunkit undan och taket är fortfarande kvar efter blåsten.

Imorse trotsade vi regnet ännu en gång, gled i våra regnställ och begav oss ut med vovvarna i skogen på en långpromenad. Måste faktiskt erkänna att det var lite mysigt men "mysighetsfaktorn" gick ner några hack när min stövel började läcka lite vatten. Jag plaskade runt i vattenpölarna som värsta barnungen men se det tyckte inte stövlarna var någon bra idé.... Måste nog köpa nya... ;o)

Sen var det jobb som gällde och idag vart jag fullständigt kär. En ur sökgänget kom in med sitt nyaste tillskott i familjen, en liten schäferkille på 8 veckor som heter Ztorm.... Hjärtat slog en frivolt när jag såg honom, GUD så sööööööt... Och jag kan bara inte fatta att Accta var så där liten för bara 3 månader sedan. Fasen vad tiden går fort.

Nu på kvällen har frugan och Java begett sig ut på egna äventyr. Dom tog sitt pick och pack och for till Per och ska spendera hela kvällen där. Alltså fick Accta och jag en hel kväll för oss själva. Vi bestämde oss för att gå en promenad i Sävar. Var ute i ca en timme och promenerade omkring. Tog oss även till elljusspåret där Accta fick springa lite lös också. Höjdpunkten på promenaden var när en kvinna passerade oss med en liten borderterrier och vi fick beröm för hur väl Accta skötte sig mot andra hundar. Sånt blir man glad åt att höra.
Och hon har verkligen skött sig kanon. Det var många hundar ute och gick så här på kvällen och hon har gått brevid mig i slakt koppel och tittat på mig. Självklart fick hon megamkt beröm efter varje möte... Kamp i "flätan"... Det är kuligt det, sa hon... Speciellt nu när man har fått tänder och kan kampa ordentligt.... ;o)

Nu ska vi bara vänta in att resten av flocken ska komma hem, sen är det sängen som gäller.

Natti, natti på er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback