Mkt ved blir det...

Just nu ligger det ett megalass med ved på vår gräsmatta och detta trots att vi har kört in ved i flera timmar idag.... *suck* Men det är klart, 12 kubikmeter är inte lite..... Ett helt lastbilsflak med ved var det som dumpades på tomten idag vid halv tre tiden. Så det är ju bara att gno på. Nu är det iaf fullt i "vedfacket" i uterummet. Nu ska resten in i vedförrådet. Just nu ligger högen under presenning eftersom det ev skulle komma några regndroppar imorgon.

Två av tre vinbärsbuskar är även renplockade. Nu är det sista busken och sen tre svartvinbärsbuskar kvar. Vi har egentligen två röda vinbärsbuskar till, men dom klippte vi ner förra året så därför finns det inga vinbär på dom iår. Skulle gissa att det kommer nästa år eller året därpå. Men vi har så det räcker ändå. ;o)

Har även hunnit med att vara iväg i skogen med Accta. Dumpade av Åsa och Java på elvägen och for vidare med Accta till en annan liten skogsväg. Tanken var att få lite ensamtid med henne och få mysa på ordentligt. Först gick vi en promenad och det verkar som om det är bättre i tassarna. Hon haltade ingenting men det är fortfarande rejäla märken under trampdynorna. Känns inte bra. Tränade lite position under promenaden och så lekte vi lite. Körde lite dragkamp (eller vad man ska kalla det när det inte finns några tänder kvar i hennes mun) och det tyckte hon var jättekul. När vi var klara så var båda mina händer blodiga och kampgrejen var inte heller snygg... ;o) Jag kampade inte så mkt med henne utan hon fick kampa med mig, om ni fattar vad jag menar. Hon fick bita där hon ville och dra så mkt hon ville. Man vill ju inte att det ska göra ont på henne. Men hon var inte brydd för att det blödde lite iaf. Tror att hon har tappat alla tänderna nu. Kanske att det finns någon liten kvar som ska ut, jag vet inte. Men när hon lekte med syster yster i Sthlm så rasade det ut tänder. :o) Så, så många kan det finnas kvar.

Hon har även fått sig lite ensamhetsträning. Vi la in henne i buren under tiden som vi höll på med veden, så där vart det 1½ timme. Hon är duktig lilla tjejen. På måndag kommer hon att få vara ensam på riktigt för första gången. Åsa börjar jobba kl 17 och jag slutar 18:15, så då ska dom få vara hemma. Kommer säkert att gå kanon. Sen är ju Java så trygg när hon är ensam hemma, så det smittar säkert av sig.

Och hur är det med förkylningen då? Jo, det ska jag berätta. Hostan har blivit lite värre och det känns ju inte så bra eftersom jag jobbar min första dag efter semestern imorgon. Men kunderna får stå ut med mig, dom har ju liksom inget val. :o)
Just ja, har ju megaont i knät också...... Fan vad hon klagar, tänker ni säkert.... :o) Men nä, jag klagar inte, berättar bara liksom.... :o) Gjorde världens vurpa när jag var på promenaden med Accta idag. Lyckades på något sätt halka i lite geggamojja och slog i knät i en sten. AJJJJ!!!! Kan säga att det är svullet nu.... Och blått..... Hmmm.... Så kunderna får en snorig, hostande och haltande mig imorgon på jobbet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback