Liiiiiiite bättre....

...känns det idag..... Har varit på jobbet men for dit senare för att kunna ta det lugnt och vila på morgonen och inte behöva stressa. Tror inte att min mage hade klarat det. Och trots att jag hade tagit det så lugnt så vart det ändå värre när jag väl kom dit och det fanns en massa "måsten".... Hmmm, bådar inte gott.... Men det är väl bara att go with the flow ett tag nu och se vad som händer....

Nåja, Java känns iaf MKT bättre idag. Hon har varit pigg och glad hela dagen och ätit med god aptit. Var upp med henne till skogen innan jobbet och hon fick bara springa lös idag. Ville inte att hon skulle behöva gå i koppel nått eftersom hon verkade besvärad av det häromdagen. Ska nog fara med henne till skogen imorgon bitti också, och sen prova på en koppelprommis på kvällen när jag kommer hem från jobbet. Får se hur hon verkar då.

Det är iaf skönt att Åsa är hemma nu iaf även om det inte är så mkt med henne just nu. Hon ska in och göra en undersökning på sjukhuset imorgon och nu är det rensning av tarm som pågår... Hon ska dricka en massa äckligt som ska göra att det blir helt rent "därinne".... Ganska påfrestande, och hon ser väl inte ut att må topp prima direkt... Därför tar jag just nu det största ansvaret för att Java ska få komma ut och motionera. Åsa vill inte vara så många meter från en toa, om man säger så.... :o) Men på lördag ska jag jobba och hon är ledig, så då blir det Åsas vovve igen... ;o)

Har även hunnit med att slänga in Java i duschen idag. Hon har kliat så himla mkt bak på rumpan sen vi var och gick den här "grispromenaden" med Ecco och dom kom hem i helt andra färger än det dom föddes i... Hi hi.... Ju lerigare, desto roligare..... Så idag fick hon sig en ordentlig genomspolning i duschen, dock utan schampo... Försöker att undvika det så mkt som möjligt. Kanske schamponerar henne en gång per år, max två... Oftast går det precis lika bra att skölja av henne med ljummet vatten och göra det noga istället. Så nu är hon jättemjuk och fin i pälsen.... Ett riktigt gostroll!!! *älska* Även klorna på framtassarna har fått sig en omgång. Tror att jag skippar baktassarna den här gången. Hon sliter dom mkt mer än fram så jag tror inte att man måste klippa bak varje gång man klipper henne. Klipper ju faktiskt klorna varannan vecka...
Duktig matte.... *klappar mig på huvudet*

Operation Ap-nedräkning: 15 dagar kvar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback