Gulligt...

Igår när jag var på väg till jobbet så kikade jag ut genom köksfönstret och fick se nått riktigt gulligt på grannens trapp. En ekorre i vinterskrud som hade fått smak på golvmoppen som dom hade lämnat ute. Åsa sprang upp och hämtade kameran.... Och detta blev resultatet, taget genom fönstret från vårat kök....

Ekorre1
"Mmmm, god mopp"

Ekorre2
"meeeen, den sitter fast"

Ekorre3
"men, vad fasen, slääääääpp"

Ekorre4
"HA, ett noll till mig"

Detta var nått utav det sötaste jag sett på länge... Den höll på länge och jobbade och jobbade på att få loss en bit... Vi blev helt fascinerade där vi stod... :o)

Nu är golvet i gästrummet på plats... Listerna på plats.... FÄRDIGT!!!! Äntligen... Så nu har vi flyttat in alla möblerna som ska vara där igen. Mamma kom hit nu på kvällen och hon blev mycket nöjd över rummet som hon ska sova i. Vi har även tömt hundrummet på möbler och idag så har Åsa lagt på täckpappret på golvet. Så nu över påskhelgen ska det målas och fixas och går det som vi har tänkt oss så blir det tapetsering någon gång på söndag eller måndag.

Java har nog verkligen tröttnat på oss och vårat renoveringsprojekt nu. Hon såg mycket nöjd ut när möblerna kom på plats i gästrummet, och hon tittade med en besviken blick när vi började röja i hundrummet... Som om hon tänkte: "allvarligt talat, är ni inte färdiga med det här snart".... Men hon fick sig en långis idag iaf... Jag körde ut Åsa och Java till skogen innan jag for och jobbade och dom gick en promenad på 1½ timma.

Imorgon blir valparna hela 3 veckor. Tycker att tiden går jättefort samtidigt som den sniglar sig fram, hur nu den ekvationen går ihop. Indras matte var upp en sväng i måndags och hälsade på dom, och dom har tydligen vuxit mycket. Och när jag frågade henne nått om valparna så sa hon bara: "jag brydde mig mest om Indra".... Och det förstår jag. Hade det varit min hund som var iväg och hade valpar så skulle jag nog bry mig mer om min hund än om valparna när man väl var där.... :o) Den helgen efter påsk som vi ska dit så ska även Indras matte komma. Ska bli jättekul att träffas.... Gillar verkligen Ewa jättemycket!!!! *puss på dig* Har sällan stött på någon som är så tokrolig och härlig som hon!!!! Det är härligt när man träffar människor som man bara klickar med liksom...

Men nu är det sängen som gäller. Jobbar imorgon, sen är det halvdag på skärtorsdagen, sen är jag ledig fredag, lördag, söndag och måndag...... Underbart!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback