Första riktiga vårtecknet...

Min kollega på jobbet hade hittat en tussilago ute som hon hade plockat till mig idag. Nu är det vår!! Och för att spä på vårtecknen ännu mer så bytte vi däck på bilen idag. Så nu får det inte komma någon mer snö.... :o)
Java fick ligga på trappen och titta på när vi bytte däck. Jag passade även på att sopa bort grus från garageuppfarten och trottoaren. Jisses vad mkt grus det samlas när plogen kör upp sina högar. Men nu är det borta. Men vi ska ta bort alla löv också från under häcken, men det får bli en annan dag.

När vi höll på med bilen så stod det ännu klarare för mig att det snart är dags att "städa bort Zelda".... Usch, vad hemskt det lät..... Men hennes namn står fortfarande kvar ovanför hennes bur. Där ska vi ju sätta upp Acctas namn. Sen hänger alla hennes grejer kvar, koppel, halsband, tjänstetecken osv. Har inte kommit mig för att ta bort det än... Men nu måste jag väl. Kommer att kännas tungt... Måste nog ta Åsa till hjälp...

Imorgon kommer jag nog att komma hem sent. Efter jobbet ska jag på Scandic, Royal Canin ska ha en föreläsning där. Ska dit med jobbet. Ser väl inte så där jättemkt fram emot det. Det kommer att handla till mesta delen om kattfoder, och det är ju inte riktigt mitt intresseområde. Men alltid lär man sig något. Man blir ju inte dummare iaf.

Det börjar verkligen att sjunka in att jag ska bli matte igen. Visserligen är jag redan matte till Java, men till henne så är jag ju andra matte, så det blir inte samma sak. Var in och tittade på bilderna idag igen och jag kan inte se mig mätt. Dom är ju så bedårande söta och jag längtar såååå tills vi får hem henne.
Fick besök av en sökkompis som har en 11 veckors schäfervalp hemma nu, och hon hade henne med sig till butiken. Så jag fick stilla mitt valpabstinens genom att sitta och ha henne i knät en stund. Hon är en väldigt gosig valp så hon tyckte att det var mysigt. Men det är helt klart stor skillnad i storlek mot dom valpar som jag är van vid just nu. :o)

Operation Ap-nedräkning: 24 dagar kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback