Förändringarnas vindar...

....har börjat blåsa och har blåst ganska hårt idag. Det har varit en påfrestande dag och förhoppningsvis så kommer situationen lösa sig till det bästa så småningom. Fortsättning följer....

Somnade som en gris när jag la mig igår kväll och märkte inte ens när Åsa gick och lade sig. Oftast brukar jag vakna till och somna lika fort igen, men inte den här gången inte.... Skulle inte förvåna mig om jag har snarkat som en gris... Ha ha ha....  Eller vad säger jag..... Jag snarkar ju inte.... :o) Sov hur som helst urgott ända tills kl ringde i morse och det var dags att kliva upp och gå till jobbet.... Släppte ut Java i trädgården så hon fick göra ifrån sig, så hon  inte skulle väcka matte Åsa allt för tidigt. Hon har varit ledig idag.... Men tyvärr har hon inte mått så bra (pga coloskopin) så det har mest varit soffan som har gällt för henne.

På vägen till jobbet vart jag stoppad av polisen... En trevlig kille klev fram till bilen med bestämda steg och sa: "Godmorgon, då var det dags för körkorts och nykterhetskontroll".....  Ja, då får vi ju verkligen hoppas att jag är nykter nu när jag ska fara och jobba, sa jag.... Sen fick jag blåsa och han önskade mig en trevlig dag på jobbet... Jag vart lite besviken över att det inte var någon av poliserna i stan som jag känner. Vi har ju en hel del poliser som kunder på jobbet. För även om dom är hundförare så jobbar dom ju som "vanliga" poliser när dom inte är ute på uppdrag med hund.

På jobbet har det varit ganska mkt att göra. Löningshelg..... Folk handlar som galningar.... Men det är ju bra för oss.. :o)

Köpte med mig Frassemat på vägen hem och efter maten så for Åsa, Java och jag till skogen och gick en prommis... Men shit, vad kallt det var. Skulle haft mössa på mig.... *hutter* Nu har man ju börjat vänja sig vid värmen så blir det helt plötsligt kallt igen... Konstigt väder....

Nåja, nu ska jag slappa i soffan en stund och sen är det godnatt.... Imorgon ska jag njuta av en ledig dag!!! :o)

Operation Ap-nedräkning: 13 dagar kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback