Annandag Påsk...

Vaknade i morse VÄRLDENS skallebank... Man skulle nästan kunna tro att jag hade varit ute och partat igår, men icke sa nicke... Åsa försökte massera bort den, men det gick inte.

Strax därefter kom Åsas mamma och Kenneth hit. Dom skulle bistå med lite hjälp under vår renoveringsdag idag. Och det var riktigt skönt... Inte för att vi inte hade klarat oss själva, men det går ju så mkt fortare när man är flera och Kenta är verkligen en hejjare på tapetsering, så nu har man fått lära sig av ett riktigt proffs.

När dom hade kommit så åt vi frukost/lunch och det var knappt jag fick ner något. Skallen värkte som satan och jag fick mig en alvedon... Men jag trodde att jag skulle kräkas, så ont gjorde det. Så medans dom andra började med dagens uppgifter tog jag med mig Java till skogen i förhoppning om att lite frisk luft skulle göra susen för min skalle... Och det gjorde det faktiskt.. Vi var ute i kanske 45 minuter och när jag kom hem så var huvudvärken nästan helt borta. Kan ju ha att göra med alvedonen också... Men det var kanske en kombination.

Åsa och Kenta fokuserade på tapetseringen i hundrummet och nu är det KLART!!! Det vart jättesött där inne. Tapeten är ljusblå med lite mörkare tassavtryck på.. Passande i ett hundrum va?? ;o) Det är egentligen en barntapet men både Åsa och jag vart så förtjusta i den när vi såg den och jag tror vovvarna kommer att gilla den med.... ;o)

Själv höll jag mest på med gardinerna till köket. Jag och Åsas mamma skulle slå vore kloka huvuden ihop men det var tydligen ingen lyckad kombination... :o) Det skulle bli en kappa med hällor.... Förstå råkade vi ta av den för kort, så vi fick skarva på en bit. Hmm... Kanske inte så lyckat... Men vad fasen, det finns affärer fulla med gardintyg.. ;o) Den får duga så länge. Sen var det ju det här med hällorna då. Vi sydde, mätte och trixade och trodde att vi fått till det kanon, men sen när vi hängde upp den så vart hällorna ojämna lik förbannat. Så det är väl bara att ta ner och flytta om dom. Men det blir ett projekt senare till veckan....

Nåja, huvudsaken var ju att vi kom en bit på hundrummet. Så nu är det den där förbaskade garderobsdörren som ska målas och nytt handtag på. Listerna i golvet ska sätta upp, fönsterbräda ska upp och så ska gardinstång upp... Sen är det klart för Java och lilla Accta att flytta in. Kanske vi måste ha inflyttningsfest för dom... ;o)

Kommentarer
Postat av: Millis

Klart att vi ska ha inflyttningsfest... Vilka ska vi bjuda?? Saft och bullar till barnen och lite starkare varor för mattar och hussar... hihi...

Postat av: Åsa

haha.. Det blev nått tokigt där, Millis har inte kommenterat sin egen blogg.. Vet inte riktigt vad som hände..Tekniska prylar!!

2007-04-09 @ 22:13:44
URL: http://minatankar.bloggsite.se
Postat av: Ann-Sofie

Så duktiga ni är! Tapeterna låter precis hur gulliga som helst. Snart ska jag komma ut och inspektera. Kanske får man sig ett glas saft ; ))

2007-04-10 @ 10:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback