Sök...

Java sök
Java och jag i sökskogen

Tjohooo.....
När den riktiga matten är förkyld och ligger hemma och kurerar sig så får jag äntligen min chans. Idag har Java och jag tränat sök tillsammans för första gången. Det var så himla roligt. Nu längtar jag ännu mer tills min vappis kommer..... Ja, jag vet... Det är säkerligen 6 månader bort, men ändå..... Om man längtar efter något gott, väntar man ALLTID för länge.....

Eftersom Java inte kommer att tävla något med mig så ville jag inte vara och röra för mkt i träningen, så jag körde på så som hon brukar köras. Idag hade vi 5 figgar. Dom två första fick hon markera med fast rulle, dom två följande vart det lösrulle och sista fick hon bara hitta. Körde med köttbullar hela vägen ända fram till den sista där hon fick sin älskade kong. Tycker väl att hon gick relativt bra, med tanke på att det var första gången som hon och jag har gjort något sånt här tillsammans. Kanske var hon lite ofokuserad och vimsig. Fick skicka om några gånger på vissa figgar eftersom hon inte sprang rakt, men hittar dom det gör hon och markeringarna är det absolut inget fel på. Hon är jättefin hos figgarna. "Hej, här är du....." och tar rullen och sticker. Inget kladd.
Hon tittade lite konstigt på mig när jag plockade ut henne ur bilen och satte på tjänstetecknet och norsk rullen, precis som: "Va, ska vi göra det här tillsammans??" Kan ju vara det som gjorde att hon kändes lite vimsig i rutan. Jag och "riktiga matten" har ju inte samma kroppsspråk eller sätt att vara och det kanske inte är så lätt att ställa om sig efter någon annan helt plötsligt.

Efter söket bjöds det på uppletande och budföring. Jag skippade uppletandet och körde en budföring istället. Hon gick kanonfint. Slamsade lite hos mottagaren vid första skicket, så jag sa till han att klämma i med ett ordentligt FOT nästa gång. Sedan skickade jag henne en gång till och då vart det bättre. Hon springer så härligt med öronen slickade bakåt och så fort att det bara sprutar bakom henne. Det syns verkligen att hon älskar det.

Nåja, nu är denna dag snart slut och kanske kanske får jag köra henne någon mer gång, om "den riktiga matten" inte är frisk vill säga...........

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej!
Vad roligt att hitta en schäfersida/träningssida på bloggportalen! Hit kommer jag tillbaka och kollar hur eran träning går.
Ha det bra och på återseende/ Nina och schäferflickorna..

2006-10-23 @ 12:17:16
Postat av: Camilla

Hej Nina! Tack för titten. Kul att du vill komma tillbaka. Har du någon blogg som man kan kika lite på?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback