Tråååååkigt....

Suck
Suck.......

Det har varit en tråkig vecka för Liten Java. Tassen gör fortfarande lite ont och hon har inte fått några promenader alls. Som tur är så verkar det som om den är på bättringsvägen iaf, för det blöder inte och det har slutat komma sårvätska. Vi for aldrig till veterinären utan nöjde oss med en telefonkonsultation. Hon sa att om det inte hade blivit bättre på någon dag så skulle vi komma in med henne och dom skulle antagligen fått sy. Men det verkar som om vi slipper det. På tisdag ska vi operera bort en fettknöl som hon har på sidan. Vi ska be dom titta på tassen samtidigt, kanske kan dom lägga lite sånt där lim så att det inte går upp så lätt.
Skon som hon har på sig när hon är ute är fortfarande hel. Helt otroligt!! Min erfarenhet av sockar tidigare har varit att dom har gått hål så fort dom gått några meter på asfalt. Och bara för att jag säger det här nu så går den väl sönder imorgon.... ;o)

Men jag tror att jag fick några pluspoäng av Java idag iaf. Vi tog bilen upp till sjön och gick en liten promenad i 20 minuter. Hon fick springa fritt hela tiden och så roligt har hon nog inte haft på länge. Lyckan lyste i ögonen på henne. Härligt att se... Och socken satt kvar, trots att det var några ordentliga race. Visserligen fick jag rätta till den några gånger, men kvar satt den.

Imorgon är det sökträning och vi kan inte vara med... :o( Typiskt när man har möjlighet och inte jobb är ivägen så ska en liten tass sätta stopp för det. Men så länge snön lyser med sin frånvaro så lär det hinna bli fler gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback